Surja el Ale – Komentim

Surja Ale – Komentim

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

سَبِّحِ ٱسْمَ رَبِّكَ ٱلْأَعْلَى  ۝ ٱلَّذِى خَلَقَ فَسَوَّىٰ ۝ وَٱلَّذِى قَدَّرَ فَهَدَىٰ ۝ وَٱلَّذِىٓ أَخْرَجَ ٱلْمَرْعَىٰ ۝ فَجَعَلَهُۥ غُثَآءً أَحْوَىٰ ۝ سَنُقْرِئُكَ فَلَا تَنسَىٰٓ ۝ إِلَّا مَا شَآءَ ٱللَّهُ ۚ إِنَّهُۥ يَعْلَمُ ٱلْجَهْرَ وَمَا يَخْفَىٰ ۝ وَنُيَسِّرُكَ لِلْيُسْرَىٰ ۝ فَذَكِّرْ إِن نَّفَعَتِ ٱلذِّكْرَىٰ ۝ سَيَذَّكَّرُ مَن يَخْشَىٰ ۝ وَيَتَجَنَّبُهَا ٱلْأَشْقَى ۝ ٱلَّذِى يَصْلَى ٱلنَّارَ ٱلْكُبْرَىٰ۝ ثُمَّ لَا يَمُوتُ فِيهَا وَلَا يَحْيَىٰ ۝ قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّىٰ ۝ وَذَكَرَ ٱسْمَ رَبِّهِۦ فَصَلَّىٰ ۝ بَلْ تُؤْثِرُونَ ٱلْحَيَوٰةَ ٱلدُّنْيَا ۝ وَٱلْءَاخِرَةُ خَيْرٌۭ وَأَبْقَىٰٓ ۝ إِنَّ هَٰذَا لَفِى ٱلصُّحُفِ ٱلْأُولَىٰ ۝ صُحُفِ إِبْرَٰهِيمَ وَمُوسَىٰ۝

 

1.Lavdëro emrin e Zotit tënd, më të Lartit,

  1. që ka krijuar gjithçka dhe e ka përpjesëtuar drejt;
  2. që ka caktuar fatin e çdo gjëje dhe ia ka rrëfyer rrugën;
  3. që bën të rriten kullotat
  4. dhe pastaj të shndërrohen, të thahen e të vyshken.
  5. Ne do të të bëjmë ty (Muhamed) të lexosh (Shpalljet Tona), kështu që nuk ke për të harruar,
  6. përveç asaj që do Allahu. Vërtet, Ai e di të dukshmen dhe çka është e fshehtë.
  7. Do të ta lehtësojmë ty rrugën e drejtë,
  8. prandaj këshillo, nëse këshilla do të jetë e dobishme!
  9. Asaj do t’ia vërë veshin ai që (i) frikësohet (Allahut),
  10. e do t’i shmanget vetëm më i keqi,
  11. i cili do të digjet në zjarrin e madh,
  12. ku as nuk do të vdesë, as nuk do të jetojë.
  13. I shpëtuar është ai që pastrohet,
  14. që e përmend emrin e Zotit të vet dhe që fal namaz!
  15. Por ju, përkundrazi, më shumë po e parapëlqeni jetën e kësaj bote,
  16. ndonëse jeta tjetër është më e mirë dhe e amshuar.
  17. Kjo, me të vërtetë, ndodhet në Fletët e lashta,
  18. në Fletët e Ibrahimit dhe Musait.

 

-“ سَبِّحِ ٱسْمَ رَبِّكَ ٱلْأَعْلَىLavdëro emrin e Zotit tënd, më të Lartit” – Me këtë Allahu i drejtohet Pejgamberit salAllahu alejhi ue selem, por kjo përfshin edhe umetin. Sebbih –  të pastrosh Allahun prej çdo gjëje që nuk i takon madhështisë e madhërisë së Tij, prej çdo të keqeje, të mete e mangësie, të besosh se Ai është i përsosur në të gjitha aspektet. Prej emrave të Allahut është El Kuddus – I Pastri nga çdo e metë dhe mangësi.

Për pjesën “Lavdëro emrin e Zotit tënd” shejh Uthejmini thotë: “Bëj tesbih Zotin tënd duke e përmendur emrin e Tij.” Kjo ngase njeriu mund të bëjë tesbih vetëm me zemër, pa e përmendur emrin e Tij, apo vetëm me gjuhë, kurse Allahu në këtë ajet na mëson se duhet ta bëjmë tesbih me zemër dhe me gjuhë (kjo është forma më e plotë).

-“Më të Lartit”- Allahu është më i Larti me Cilësitë e Tij dhe me Qenien e Tij. Allahu ka Cilësitë më të Përsosura. Ai është i lartësuar mbi Arshin e Tij.

-“ ٱلَّذِى خَلَقَ فَسَوَّىٰqë ka krijuar gjithçka dhe e ka përpjesëtuar drejt”- Allahu ka krijuar çdo gjë prej mos ekzistencës. Të gjitha krijesat e krijuara prej Tij kanë qenë një hiç, dhe Ai ua ka dhënë ekzistencën. Njeriu nuk mundet t’i japë diçkaje ekzistencë prej mos ekzistencës. Kjo i takon vetëm Allahut. Ai krijon me një fjalë të vetme “Bëhu” dhe ajo bëhet. Çdo gjë e ka krijuar në formën më të mirë, më të përsosur, më të përshtatshme (shembull: nuk ka krijesë më të bukur sesa njeriu, ai kokën e ka lartë, zemrën në mesin e trupit, në gjoks). Në këtë ajet së pari hyn njeriu, pastaj të gjitha krijesat e tjera.

-“ وَٱلَّذِى قَدَّرَ فَهَدَىٰqë ka caktuar fatin e çdo gjëje dhe ia ka rrëfyer rrugën” – E ka bërë në masë të caktuar, sa i përket gjendjeve, përfundimit, cilësive, afatit të jetës etj. Pastaj e ka udhëzuar atë, me udhëzimin sheriatik dhe me udhëzimin e krijimit. Allahu çdo gjë (me udhëzimin e krijimit) e udhëzon drejt asaj për të cilën është krijuar. Ndërsa, udhëzimi fetar-sheriatik është më i rëndësishëm (për njerëzit) sesa tjetri. Allahu ua ka sqaruar të vërtetën njerëzve; edhe jobesimtarëve, por ata e refuzuan. Ky lloj i udhëzimit është qëllimi për të cilin sot jeton njerëzimi, për të cilin njerëzit janë krijuar, “Xhindet dhe njerëzit nuk i kam krijuar për asgjë tjetër vetëmse që të Më adhurojnë” Dharijat 56.

-“ وَٱلَّذِىٓ أَخْرَجَ ٱلْمَرْعَىٰqë bën të rriten kullotat”- Në atë që ai e ka caktuar për krijesat e tij hyn edhe furnizimi, ky furnizim vjen prej bimëve, prej të cilave ushqehen kafshët dhe njerëzit. Allahu i ka udhëzuar njerëzit se si t’i punojnë bimët, t’i korrin, t’i shfrytëzojnë, t’i gatuajnë etj.

-“ فَجَعَلَهُۥ غُثَآءً أَحْوَىٰdhe pastaj të shndërrohen, të thahen e të vyshken”- Allahu veçon kullosat sepse në të kullosin kafshët, dhe ato pastaj i bën të vyshken (i bën të padobishme). Përderisa Allahu i veçon kullosat dhe menjëherë përmend se ato vyshken, duke sjell këto dy ajete menjëherë pas ajetit ku përmendet krijimi e udhëzimi, atëherë qëllimi është që të sqarojë përfundimin e krijesave. Ky ajet jep shembullin e dunjasë (çfarë do të ndodhë me njerëzit). Në fillim do të jenë sikurse kullosat, që lulëzojnë, do të jenë në jetë të kënaqshme, në lumturi e bukuri, por shumë shpejt do të kalojnë në dëshpërim, ose në këtë dunja ose në ahiret. Përfundimi i disa njerëzve është sikur i këtyre kullosave: nuk do të kenë dobi prej jetës në të cilën jetojnë. Këtu na jepet shembulli i atij që është dhënë pas kësaj jete.

-“ سَنُقْرِئُكَ فَلَا تَنسَىٰٓNe do të të bëjmë ty (Muhamed) të lexosh (Shpalljet Tona), kështu që nuk ke për të harruar”- ky është një premtim prej Allahut për Pejagmberin salAllahu alejhi ue selem, i cili në fillimin e Shpalljes prej Allahut, ka shpejtuar (e ka përsëritur menjëherë ajetin) dhe Allahu e këshillon në ajetet e sures Kijame “Mos nxito (o Muhamed) në leximin e Kuranit me gjuhën tënde! Ne e kemi për detyrë t’i mbledhim pjesët e tij e ta lexojmë atë. Dhe, kur ta lexojmë atë, ti përcille leximin e tij! Pastaj, e kemi Ne për detyrë ta shpjegojmë.” Andaj, pas këtyre ajeteve ai ka heshtur kur i është zbritur Shpallja derisa Xhibrili ka përfunduar pastaj e ka përsëritur atë që ka dëgjuar prej tij.

-“ إِلَّا مَا شَآءَ ٱللَّهُ ۚ إِنَّهُۥ يَعْلَمُ ٱلْجَهْرَ وَمَا يَخْفَىٰpërveç asaj që do Allahu. Vërtet, Ai e di të dukshmen dhe çka është e fshehtë”- Nëse Allahu dëshiron që të harrojë (Pejgamberi salAllahu alejhi ue selem) diçka prej Kuranit, atëherë do të harrojë. Pastaj vijon: Allahu e di atë që njeriu e shfaq dhe e flet haptazi, por e di edhe atë që e flet fshehtas në veten e tij, që nuk e zbulon tek të tjerët.

-“ وَنُيَسِّرُكَ لِلْيُسْرَىٰDo të ta lehtësojmë ty rrugën e drejtë”- I jep një premtim tjetër. Çdo gjë do t’ia lehtësojë, sidomos kur është fjala për adhurimet ndaj Allahut. Sa herë që është ndodhur në një vështirësi, i ka ardhur lehtësimi prej Allahut.

-“ فَذَكِّرْ إِن نَّفَعَتِ ٱلذِّكْرَىٰprandaj këshillo, nëse këshilla do të jetë e dobishme!”- Përkujtoji të tjerët me fjalët e Allahut, argumentet e Tij, apo me ligjet e vendosura në univers, me ndëshkimet, me shpërblimet etj. Disa dijetarë kanë se fjalia është e kushtëzuar: këshillo nëse këshilla bën dobi. Nëse sheh se nuk bën dobi, atëherë mos i këshillo të tjerët, ngase nuk ka dobi t’i këshillosh ata që nuk e duan dhe nuk e pranojnë këshillën. Kurse disa dijetarë thonë: Këshilloji të tjerët në çdo gjendje, çdoherë, pa përjashtim, përderisa këshilla bën dobi, gjithmonë do të jetë dikush tek i cili këshilla do të bëjë dobi. Madje, edhe nëse askush nuk e pranon këshillën atëherë do të ketë dobi vetë ai që këshillon. Ndërsa disa dijetarë të tjerë kanë thënë: Nëse je i bindur se këshilla bën dobi atëherë është obligim, por nëse jo, atëherë je i lirë nëse do këshillon ose jo. Sidoqoftë, themi se patjetër duhet të këshillosh të tjerët aq sa ke dije, edhe nëse je i bindur se këshilla nuk do t’iu bëjë dobi, mos e ndal asnjëherë atë (madje mjafton si sukses që njerëzit të mësojnë nga këshilla se filan gjë qenka e ndaluar apo e lejuar, edhe nëse nuk e pranojnë këshillën tënde).

 

-“ سَيَذَّكَّرُ مَن يَخْشَىٰAsaj do t’ia vërë veshin ai që (i) frikësohet (Allahut)”- Pastaj, njerëzit në pranimin e këshillës janë dy lloje: 1. Ata që këshillohen, 2. Ata që ia kthejnë shpinën. Këshillën e pranon vetëm ai që ka frikë Allahun, dhe kuptimi i kësaj frike (jakhshe) është: ka frikë Allahun ngase ka dije për madhështinë e Allahut.

 

-“ وَيَتَجَنَّبُهَا ٱلْأَشْقَىe do t’i shmanget vetëm më i keqi”- Eshka është ai me fatin e keq (jobesimtari). Është ai për të cilin është shkruar të jetë prej banorëve të xhehenemit. Ai shmanget dhe nuk i bën dobi këshilla. Jobesimtari është ai të cilit nuk i bën dobi këshilla dhe përkujtimi.

 

-“ ٱلَّذِى يَصْلَى ٱلنَّارَ ٱلْكُبْرَىٰ – i cili do të digjet në zjarrin e madh”- Kubraa është zjarri shumë i madh i xhehenemit.

 

-“ ثُمَّ لَا يَمُوتُ فِيهَا وَلَا يَحْيَىٰku as nuk do të vdesë, as nuk do të jetojë”- Nuk do të vdesë e të rehatohet/shpëtojë prej ndëshkimit. Nuk do të jetojë me jetë të lumtur edhe pse është i gjallë, i gjallë duke u ndëshkuar ashpër. Është në vështirësi aq të madhe saqë do të shpresoj të vdesë dhe do ta lusë Allahun t’ia marrë shpirtin.

 

-“ قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكَّىٰI shpëtuar është ai që pastrohet”- Ka fituar atë që dëshiron dhe synon, ka shpëtuar prej asaj që ka frikë e që nuk e pëlqen, ka arritur çdo të mirë dhe është larguar prej çdo të keqeje. “ai që pastrohet”-kjo edhe nga ana e jashtme edhe nga ana e brendshme. Së pari, njeriu duhet të pastrohet në raport me Allahun: prej shirkut (të madh e të vogël), prej syefaqësisë (t’ia kushtojë adhurimet Allahut me sinqeritet, jo të ketë qëllim të lavdërohet, të kërkojë pozitë etj.), prej hipokrizisë, prej dyshimeve etj.; të pastrohet në raport me Pejgamberin salAllahu alejhi ue selem: të pasojë sunetin e tij plotësisht, të mos bëjë bidate (të mëdha apo të vogla); të pastrohet në raport me muslimanët, me njerëzit: të dojë për ta atë që do për veten e tij, të ketë zemër të pastër prej zilisë, mllefit, urrejtjes, xhelozisë, të ruajë gjuhën ndaj muslimanëve (përgojimi, bartja e fjalëve, gënjeshtra etj.), të ruajë gjymtyrët (të mos i godasë ata), të largohet prej shkaqeve që çojnë në përçarje, të ndjekë rrugët që çojnë në dashurinë ndërmjet muslimanëve (selami etj.).

 

-“ وَذَكَرَ ٱسْمَ رَبِّهِۦ فَصَلَّىٰqë e përmend emrin e Zotit të vet dhe që fal namaz!”- E kujton Allahun duke përmendur emrin e Tij (thotë: SubhanAllah, elhamdulilah etj.), kjo përfshin kujtimin me zemër dhe me gjuhë. Përveç që e kujton me zemër, e përmend edhe me gjuhë. Këtu hyn dhe kujtimi përmes adhurimeve që bën. Kur e përmend emrin e Allahut me gjuhë, e ndjen këtë me zemër dhe këshillohet. “që fal namaz”– nuk ka shpëtim veçse duke e kryer këtë obligim.

 

-“ بَلْ تُؤْثِرُونَ ٱلْحَيَوٰةَ ٱلدُّنْيَاPor ju, përkundrazi, më shumë po e parapëlqeni jetën e kësaj dunjaje”- Kjo është në natyrën e njeriut. Kjo dunja është kalimtare, e mangët, dikur do të përfundojë, sado që njeriu të jetojë gjatë në të, do të vdesë, sado që të arrijë prej të mirave nuk do të jetë i kënaqur e i lumtur, ngase ajo është dunja, e ka cilësi mangësinë, njeriu nuk ka mundësi të arrijë në të plotësimin dhe lumturinë absolute që synon.

 

-“ وَٱلْءَاخِرَةُ خَيْرٌۭ وَأَبْقَىٰٓndonëse jeta tjetër është më e mirë dhe e amshuar” – Ahireti është më i mirë se dunjaja. Të mirat e kënaqësitë në të cilat ka përgatitur Allahu në ahiret, janë të përhershme, lumturia aty nuk zbehet kurrë, njeriu është vazhdimisht në lumturi të plotë në të.

 

-“ إِنَّ هَٰذَا لَفِى ٱلصُّحُفِ ٱلْأُولَىٰKjo, me të vërtetë, ndodhet në Fletët e lashta”-

 

-“ صُحُفِ إِبْرَٰهِيمَ وَمُوسَىٰnë Fletët e Ibrahimit dhe Musait”- Ky parapëlqim dhe favorizim i dunas, para jetës së ahiretit, ka qenë i shkruar edhe në Fletat e mëhershme, të zbritura.

 

Hoxhë Lulzim Perçuku – Transkriptim.

Shpërndaje artikullin
Madhësia e tekstit