Titulli i librit:
Komentar i librit Akideja Vasitije
Autor: Muhammed ibn Salih El-Uthejmin
Përktheu në shqip nga arabishtja: Blerim KRASNIQI, Lulzim PERÇUKU, Petrit PERÇUKU
Redaktor fetar: Gazmend MEHMETI, Bajram SEFEDINI
Redaktor gjuhësor: Edison ÇERAJ
Kopertina: Afrim RADONIQI
Për botimin në shqip: Blerim KRASNIQI
Përgatiti për botim: Blerim KRASNIQI
Botimi i parë, janar 2014 – Dardanë
Përfaqësues për Europë: SHOPISLAM
Librin Akideja Wasitije e shkroi dijetari i madh i muslimanëve, Ebu Abas, shejhul-Islam, Ahmed ibn Abdulhalim ibn Abduselam ibn Tejmije El-Harranij, i cili vdiq në vitin 728 h.
Kushdo që shfeton librat e këtij njeriu i di qëndrimet e tij në mbrojtjen e të vërtetës dhe në kritikat që u drejtoi itharëve të së kotës, qëndrime këto për të cilat i jemi mirënjohës dhe shpresojmë të shpërblehet te Allahu.
Në të vërtetë, ky njeri ishte prej dhuntive të Allahut për këtë umet, ngaqë Allahu i Lartësuar përmes tij zmbrapsi gjëra tejet të rrezikshme për akiden islame.
Ky është një libër i shkurtër (i përmbledhur) të cilin e shkroi shejhu i Islmait dhe shkas për shkrimin e këtij libri ishte njëri nga gjykatësit e Vasitit, i cili erdhi te Ibn Tejmije dhe iu ankua për vuajtjen e njerëzve nga ideologjitë e devijuara lidhur me emrat dhe cilësitë e Allahut. Kështu, shejhu shkroi këtë akide, që konsiderohet si ajka e akides së Ehlu Sunetit dhe Xhematit për sa i përket gjërave rreth të cilave njerëzit shpikën bidate dhe për të cilat u shpeshtuan fjalët dhe thashethemet. (nga hyrja, fq. 5).
Përmbajtja:
- Hyrje………………………………………………………………………………………………………………………..5
- Shpjegimi i hyrjes së Ibn Tejmijes ………………………………………………………………………..17
- Shpjegimi i pjesës: “E në vazhdim, ky është besimi
i grupit të shpëtuar e të ndihmuar deri në ardhjen
e Orës (së Kiametit). Domethënë,
besimi i Ehlu Sunetit dhe Xhematit.” …………………………………………………………………..26
- Shpjegimi i pjesës: “Ai është besimi tek Allahu,
tek engjëjt e Tij, te librat e Tij,
te të dërguarit e Tij, te ringjallja pas vdekjes
dhe te caktimi (kaderi), i mirë apo i keq qoftë.” ……………………………………………………31
- Sqarimi i pjesës: “Pjesë e besimit tek Allahu është
besimi tek ajo me të cilën Ai e ka cilësuar Veten
e Tij në Librin e Tij, si dhe përmes gjuhës së të
Dërguari të Tij (sal-lall-llâhu alejhi ue sel-lem!).” …………………………………………………48
- Trajtesa e parë: Pjesë e besimit tek Allahu është
besimi tek ajo me të cilën Ai e ka cilësuar Veten e Tij. …………………………………………49
- Trajtesa e dytë: Cilësitë e Allahut Fuqiplotë janë pjesë
e gajb-it, dhe obligim i njeriut në këtë rast
është që t’i besojë ato ashtu siç na janë përcjellë,
duke mos marrë referenca të tjera përveç teksteve. …………………………………………….49
- Trajtesa e tretë: Nuk lejohet që ta cilësojmë Allahun
me atë që Ai nuk e ka cilësuar Veten. ………………………………………………………………….51
- Trajtesa e katërt: Obligueshmëria e pranimit të teksteve
që kanë ardhë në Kuran dhe Sunet
sipas kuptimit të tyre të parë, duke mos i tejkaluar ato. ……………………………………..52
- Trajtesa e pestë: Në përgjithësi fjalët e autorit përfshijnë
të gjitha ato me të cilat Ai ka cilësuar Veten, siç është
rasti me cilësitë vetore/qenësore (es-sifāt edh-dhātijjeh),
të cilat më pas ndahen në kuptimore (el-ma’newījjeh),
tekstuale (haberījheh) dhe veprore (es-sifāt el-fiʿlījjeh). ………………………………………..52
- Trajtesa e gjashtë: Nuk është në domenin e mendjes që të futet
në përmbajtjen (thelbin) e emrave dhe cilësive të Allahut. ………………………………….54
- Shpjegimi i pjesës: “Pa tahrīf (shtrembërim), pa taʿtīl (refuzim),
pa tekjīf (formëdhënie) dhe pa temthīl (përngjasim)”……………………………………………60
- Shpjegimi i pjesës: Për më tepër ata besojnë se: “asgjë nuk
i shëmbëllen Atij. Ai është Dëgjuesi dhe Shikuesi.” ………………………………………………82
- Shpjegimi i pjesës: “Ata nuk e mohojnë përshkrimin që Ai i ka bërë
Vetes dhe nuk i nxjerrin fjalët nga konteksti i tyre i vërtetë.” ……………………………..85
- Pjesa: “Nuk i shtrembërojnë emrat e Allahut dhe ajetet e Tij.” ……………………………87
- Pjesa: “Ata nuk merren me formën dhe nuk i shëmbëllejnë
cilësitë e Tij me të krijesave; sepse të Lartësuarit nuk
i ngjan askush. Asnjë nuk është i njëjtë me Të; asnjë nuk është
i barabartë me Të dhe Ai nuk krahasohet/matet me krijesat e Tij.” …………………..93
- Pjesa: “Vërtet që Ai, i Lartësuari, ka dije më shumë se çdokush
tjetër për Veten e Tij. Thëniet e Tij janë më të vërtetat.
Fjalët e Tij janë më të bukura se të krijesave të Tij.” ……………………………………………96
- Pjesa: “Të dërguarit e Tij janë të sinqertë, kësisoj
edhe Shpallja që u erdhi është e vërtetë.” …………………………………………………………..100
- Pjesa: “Nuk janë si ata që flasin për Allahun pa dije.” ……………………………………….102
- Pjesa: “Ai, që është larg çdo të mete, kur cilëson dhe
emërton Veten ka bërë bashkë mohimin dhe pohimin.” ……………………………………104
- Shpjegimi i sures El-Ihlas …………………………………………………………………………………..116
- Shpjegimi i Ajetul-Kursij …………………………………………………………………………………….122
- Pjesa: “Ai është i Pari dhe i Mbrami, i Dukshmi
dhe i Afërti. Ai është i Gjithëdijshëm…”.”……………………………………………………………136
- Pjesa: “Mbështetu te i Gjalli, i Cili nuk vdes.” ……………………………………………………139
- Pjesa: “…i Gjithëdijshmi, i Mirinformuari/Njohësi”.” …………………………………………144
- Dija e Allahut ………………………………………………………145
- Vullneti dhe Dëshira …………………………………………161
- Dashuria si cilësi e Allahut ……………………………171
- Mëshira si cilësi e Allahut ………………………………191
- Kënaqësia si cilësi e Allahut ………………………….201
- Zemërimin dhe urrejtjen ………………………………….202
- Ardhja(el-mexhi) dhe mbërritja (el-itjan) ……………..212
- Fytyra e Allahut të Lartësuar ……………………..218
- Dy Duarte të Allahut ………………………………………..224
- Dy Syte e Allahut ……………………………………………….236
- Dëgjimit dhe shikimit ……………………………………..247
- Kurthi, komploti dhe el-mihal-i si cilësi
të Allahut të Lartësuar ………………………………….253
- Falja, mbulimi i mëkateve, mëshira,
ʿizze-ja dhe fuqia ………………………………………………….261
- Pohimi i emrit për Allahun ……………………………….268
- Ajetet e cilësive të mohuara, që flasin për lartësimin e Tij nga të metat dhe për
mohimin e barazisë së krijesave me Të …………270
- Istiwa-ja – “ngritja/lartësimi”
i Allahut mbi Arshin e Tij ………………………………….287
- lartësimi i Allahut mbi krijesat e Tij ……………297
- Pohimi i meije-së së Allahut me krijesat ………209
- Ajetet që flasin për meije-n e Allahut ………..317
- Të folurit e Allahut të Lartësuar ………………324
- Saktësia se Kurani është fjalë e Allahut …………….328
- Kurani është i zbritur nga Allahu ………………..336
- besimtarët do ta shohin Zotin
e tyre në Ditën e Kiametit …………………………………344
- Suneti i të Dërguarit …………………………………………359
- Pjesa: “Çdo përshkrim që i Dërguari i Allahut
i ka bërë Zotit të tij të Lartësuar në hadithet
e sakta që janë pranuar nga dijetarët
e hadithit, gjithashtu duhet të besohet.” ………………………………….362
- Hadithet që flasin për cilësitë e Allahut:
– Hadithi i parë, ku pohohet zbritja e Allahut në qiellin e kësaj bote …………..364
– Hadithi i dytë, ku pohohet këzimi i Allahut ………………………………………………372
– Hadithi i tretë, ku pohohet të qeshurit e Allahut ………………………………………369
– Hadithi i katërt, ku pohoet se Allahu çuditet dhe cilësi të tjera …………………377
– Hadithi i pestë, ku pohohet këmba e Allahut ……………………………………………379
– Hadithi i gjashtë, ku pohohet të folurit dhe zëri i Allahut …………………………380
– Hadithi i shtatë, ku, gjithashtu, pohohet të folurit e Allahut …………………….381
– Hadithi i tetë, ku pohohet lartësia e Allahut dhe cilësi të tjera ………………….382
– Hadithi i nëntë, kush gjithashtu pohohet lartësia e Allahut ……………………..384
– Hadithi i dhjetë, që gjithashtu pohon lartësinë e Allahut ………………………….385
– Hadithi i njëmbëdhjetë, që gjithashtu pohon lartësinë e Allahut ………………386
– Hadithi i dymbëdhjetë, ku pohohet me’ije-a e Allahut …………………………….387
– Hadithi i trembëdhjetë, ku pohohet se Allahu është
përpara namazfalësit ……………………………………………………………………………….388
– Hadithi i katërmbëdhjetë, ku vërtetohet lartësia dhe cilësi të tjera …………….389
– Hadithi i pesëmbëdhjetë, ku vërtetohet afërsia si cilësi e Allahut ……………..395
– Hadithi i gjashtëmbëdhjetë, ku vërtetohet se besimtarët
do ta shohin Zotin ………………………………………………………………………………….397
- Pozita e Ehlu Sunetit dhe Xhematit
mes sekteve të umetit – karakterizimi
i tyre si ndjekës të rrugës së mesme ………………………….401
- Pesë parime ku Ehli Suneti dhe Xhemati
janë të mesëm midis sekteve:
– Parimi i parë: Emrat dhe Cilësitë e Allahut ……………………………………..403
– Parimi i dytë: Veprat e Allahut ………………………………………………………..405
– Parimi i tretë: Kërcënimet e Allahut ………………………………………………..406
– Parimi i katërt: Emërtimet që kanë të bëjnë
me imanin dhe fenë e njeriut ……………………………………………………………408
– Parimi i pestë: Sahabët ………………………………………………………………….410
- sqarohet mënyra e bashkimit mes meije-s
dhe ngritjes së Allahut mbi Fron …………………………………………………413
- Rreth afërsisë së Allahut dhe
përgjigjes – kjo nuk e mohon
faktin që Ai është lart ………………………………………………………422
- Kurani është të folurit e Allahut ………………………………….425
- Besimi se besimtarët do e shohin
Zotin e tyre Ditën e Gjykimit ……………………………………………………………..430
- Besimi në Ditën e Fundit …………………………………………………………411
- Rreth Kiametit të Madh ………………………………………………………….447
- Besimi te kaderi …………………………………………………………………………488
- Imani …………………………………………………………………………………….521
- Qëndrimi i Ehlu Sunetit dhe Xhematit
sa i takon shokëve
të të Dërguarit të Allahut……………………………………………………….533
- Kerametet e evliave ……………………………………………………..573
- Rruga veprore e Ehlu Sunetit ………………………………….580
- Metodologjia e Ehlu Sunetit dhe
Xhematit në urdhërimin për të mirë
dhe pengimin e të keqes,
si dhe çështje të tjera ………………………………………………………………595